|
||||
ОБЈАВЕНА Е ШЕСТАТА ЕПИЗОДА ОД СЕРИЈАТА „АНТИЧКИТЕ МАКЕДОНЦИ НЕ БИЛЕ ГРЦИ“ |
Деновиве на Youtube е поставена шестата епизода од документарната серија „АНТИЧКИТЕ МАКЕДОНЦИ НЕ БИЛЕ ГРЦИ“ (“THE ANCIENT MACEDONIANS WERE NOT GREEK”), чиј комплетен автор е Александар Донски. Серијата е во продукција на Lloyd Harrison Entertainment Group од Сиднеј, извршен продуцент на серијата е Џим Стефан, ко-продуцент е Горан Котев, а асоцијативен продуцент е Андрија Петревски, сите од Сиднеј. Текстот го читаат Бубе Донска и Стефо Нанцу. Во серијата ќе бидат претставени сведоштва од над педесет антички автори според кои античките Македонци не биле никакви „Грци“ како што тврди денешната грчка пропаганда. Авторот на серијата Александар Донски очекува оваа серија да ги разниша темелите на грчката историографија и пропаганда кога е во прашање античка Македонија. Шестата епизода е посветена на античкиот историчар Апијан (Appian). Тој потекнувал од Александрија. Се родил околу 95 година. Околу 120 год. заминал за Рим, каде учел за адвокат. Тој е автор на неколку историски дела, од кои единствено делото „Историја на Рим“ („Романика“) е во целост зачувано. Ова дело било напишано околу 165 година и истото е составено од 24 книги. Од останатите негови дела зачувани се само фрагменти. Едно од неговите нецелосно зачувани дела била и книгата „Македонските војни“. Од оваа книга зачувано е поглавието под наслов „Илирските војни“. Во овој текст Апијан исто така јасно ги одвојува Македонците од Грците. Така, на пример, пишувајќи за нападите на илирските племиња во Македонија, Апијан одделно ги спомнува Македонците и Грците како народи. Во 82 фрагмент од својата книга, тој пишува: „Римјаните... им објавија војна на Илирите заради нивните ограбувања на храмовите и со тоа Римјаните ги вознемирија Грците и Македонците.“ И овде гледаме дека Апијан многу децидно ги спомнува Македонците како посебен народ во однос на Грците, спомнувајќи ги во контекст на војната помеѓу Илирите и Римјаните. Во поглавието „Сириските војни“ (2) од „Историја на Рим“, Апијан уште подецидно ги издвојува Македонците и Грците како два посебни народа. Пишувајќи за почетокот на непријателствата помеѓу Римјаните и Антиох Трети (крал од македонската династија на Селевкидите кои останале да владеат со дел од Азија по смртта на Александар Велики), Апијан пишува: „Овде почнале неговите (на Антиох Трети, з.м.) отворени недоразбирања со Римјаните затоа што како што одел кон грчките градови повеќето од нив му се приклонувале и ја примале неговата војска бидејќи се плашеле дека ќе бидат окупирани. Но жителите на Смирна и Лампсак, како и некои други што се спротивставиле, испратиле свои амбасадори кај Фламиниј, римски генерал што претходно го порази Филип Петти Македонски во голема битка во Тесалија. Работите меѓу Македонците и Грците биле тесно поврзани во одделни времиња и места, како што прикажав во мојата ,Грчка историја’“. Овде нема да навлегуваме во детаљно објаснување на сложените политички процеси од тоа време (кога Антиох тргнал да ги покорува грчките градови, но некои од нив побарале помош од Римјаните), туку ќе се задржиме на темата на нашиов интерес, која уште еднаш овде е децидно потврдена преку јасното издвојување на Македонците и Грците како два посебни народа. Во своето дело „Сириските војни“ (52) Апијан за Македонците дури пишува дека биле посебна „раса“ (без оглед на тоа какво значење имал овој збор значел во антиката). Опишувајќи ги настаните по смртта на Александар Велики Македонски, Апијан пишува: „Во оваа книга посветена на сириската историја јас раскажав како Римјаните дојдоа во посед на Сирија и како ја доведоа до состојбата во која денес се наоѓа. Не е лошо да кажеме нешто и за тоа како Македонците, кои владееја со Сирија пред Римјаните, ја освоија истаа оваа земја. По Персијанците, Александар Велики стана владетел на Сирија, како и над народите што таму ги затекнал. Но, тој умрел, оставајќи еден мал син и еден сѐ уште нероден. Македонците кои биле лојални на расата на Филип, го избрале Аридеј, братот на Александар за крал заради малолетноста на синовите на Александар...“ Во истото дело (58) Апијан пишува за дејноста на Селевк (македонски генерал, а подоцна крал на дел од отцепената империја на Александар) во основањето градови. И во оваа прилика Апијан сосема јасно ги издвојува Македонија од Грција. Тој дури пишува и дека Македонците и Грците имале посебна топонимија на своите градови со која Селевк се служел во именувањето на новооснованите градови. Овде читаме: „Тој изградил градови во сите свои области и шеснаесет од нив ги нарекол Антиох во чест на својот татко; пет Лаодика во чест на својата мајка; девет ги именувал со своето име, а четири според имињата на своите сопруги: три Апама и еден Стратоника... На останатите тој им стави имиња од Грција и од Македонија или во чест на своите подвизи или во чест на Александар. Заради тоа во Сирија и среде барбарските области во горна Азија, многу градови носат грчки и македонски имиња.“ Јасното издвојување на грчките од македонските имиња (топонимија) од страна на познатиот антички историчар Апијан е уште еден удар против современата големогрчка пропаганда, која пишува за некакви „грчко-македонски“ имиња. Во продолжение на истото дело (63) Апијан нуди еден многу интересен податок со кој се руши уште еден од темелите на современата грчка историографија и пропаганда во врска со етничкото потекло на македонската царска династија Аргеади (од која потекнуваат Филип Втори и Александар Велики Македонски). Имено, среде јавноста во прилична мера е проширена информацијата дека припадниците на оваа династија потекнувале од местото Арг, кое се наоѓало на Пелопонез (што значи дека биле - „Грци“). Меѓутоа, Апијан пишува нешто сосема поинаку. Во посочениот извадок од неговото дело, тој вели: „Постои Арг на Пелопонез, постои друг во Амфилохија и уште еден во Орестија (од каде што потекнуваат македонските Аргеади), а еден има и на Јонското Море...“ Орестија е област од Македонија. Значи, според Апијан, и во Македонија постоел град со името Арг и оттаму потекнувала македонската династија Аргеади, а не од Арг на Пелопонез! Доколку некој забележи дека за потеклото на македонската династија од Арг на Пелопонез постојат антички сведоштва, ќе одговориме дека и сведоштвото на Апијан е античко сведоштво - ништо помалку вредно и релевантно од оние кои тврдат поинаку. ИНТЕРЕСНО Е ТОА ШТО ДЕНЕС ГРЧКАТА И ПРОГРЧКАТА ИСТОРИОГРАФИЈА ГО КРИЈАТ ИЛИ ГО ИЗБЕГНУВААТ ОВА ИСКЛУЧИТЕЛНО ВАЖНО АБТИЧКО СВЕДОШТВО СПОРЕД КОЕ МАКЕДОНСКАТА ДИНАСТИЈА НЕ ПОТЕКНУВАЛА ОД ПЕЛОПОНЕЗ, ТУКУ ОД МАКЕДОНИЈА! Но, и на Пелопонез во дамнешните времиња кога биле оформени почетоците на македонската династија живеел негрчкиот народ Пелазги, за кои токму Херодот пишува дека не можеле да се разберат со Грците и дека војувале со нив. Оттаму, доколку Аргеадите и навистина потекнувале од Арг на Пелопонез (иако Апијан тврди дека потекнувале од Македонија), тоа воопшто не значи дека биле „Грци“. Посебно ако се знае дека нивните истакнати членови си зборувале на неразбирливиот за Грците, македонски јазик. Да заклучиме дека и Апијан со своето дело се вклучува во плеадата антички автори кои ја потенцирале етно-културната посебност на античките Македонци. Шестата епизода можете да ја погледнете на ликот: https://www.youtube.com/watch?v=_d_aAFO4f8o Останатите епизоди можете да ги погледнете на каналот на Јутуб: https://www.youtube.com/channel/UCJnd4_NuUyQQZfbMqom64kQ Повеќе детали околу финансирањето на овој проект можете да најдете на: https://www.gofundme.com/aleksandardonski
Александар Донски |