|
||||
ОБЈАВЕНА Е СЕДУМНАЕСЕТТАТА ЕПИЗОДА ОД СЕРИЈАТА „АНТИЧКИТЕ МАКЕДОНЦИ НЕ БИЛЕ ГРЦИ“ |
ОБЈАВЕНА Е СЕДУМНАЕСЕТТАТА ЕПИЗОДА ОД СЕРИЈАТА „АНТИЧКИТЕ МАКЕДОНЦИ НЕ БИЛЕ ГРЦИ“ Александар ДОНСКИ Деновиве на Youtube е поставена седумнаесеттата епизода од документарната серија „АНТИЧКИТЕ МАКЕДОНЦИ НЕ БИЛЕ ГРЦИ“ (“THE ANCIENT MACEDONIANS WERE NOT GREEK”), чиј комплетен автор е Александар Донски. Серијата е во продукција на Lloyd Harrison Entertainment Group од Сиднеј, извршен продуцент на серијата е Џим Стефан, ко-продуцент е Горан Котев, а асоцијативен продуцент е Андрија Петревски, сите од Сиднеј. Текстот го читаат Бубе Донска и Стефо Нанцу. Во серијата ќе бидат претставени сведоштва од над педесет антички автори според кои античките Македонци не биле никакви „Грци“ како што тврди денешната грчка пропаганда. Авторот на серијата Александар Донски очекува оваа серија да ги разниша темелите на грчката историографија и пропаганда кога е во прашање античка Македонија. Седумнаесеттата епизода е посветена на сведоштвата од античките историчари Исократ и Марко Велеј Патеркул.Исократ (Isocrates) бил античко-грчки оратор. Се родил во 436, а починал во 338 година пред Христа. Практично, тој бил современик на Филип Втори Македонски. Потекнувал од богато семејство, кое осиромашело заради Пелопонеската војна. Но, Исократ повторно се збогатил откако во 392 година пред Христа отворил училиште за реторика. Денес се зачувани само дел од неговите говори (писма). Еден од овие говори е познат како „Филип“ (The Philippus). Во овој говор (писмо) Исократ упатува повик до Филип Втори Македонски да застане на чело на Грците и да превземе воена акција против Персија. Овој говор бил создаден во 346 година пред Христа, недолго по воените успеси на Филип Втори Македонски против Грците. Практично, откако Исократ сфатил дека Филип е воено надмоќен над Грците, наместо натамошно спротивставување против него, тој постапил прагматично и им понудил на Грците да се потчинат под командата на Филип и заедно да ја нападнат Персија. Во ова свое обраќање Исократ исто така недвосмислено ги третира Македонците и Грците како два одделни народа. На почетокот Исократ му пишува на Филип дека кога ја изложил својата идеја да му напише писмо пред свои познати, некои од нив го критикувале, обидувајќи се да го разубедат. Исократ ги пренесува нивните изјави. Еден од нив му рекол дека тој (Исократ) не може да знае каков е интересот на Филип, та да му нуди свои совети. Притоа Исократовиот критичар кажал:„Понатаму, тој (Филип, з.м.) околу себе ги има најкомпетентните луѓе од Македонија, кои иако, веројатно не се доволно упатени во други работи, го разбираат неговиот интерес подобро од тебе. Освен тоа, многу Грци живеат во неговата земја и тие таму имаат свој углед и репутација и му помагаат со свои совети...“ ("Philippus", 19). Од овој извадок гледаме дека критичарот што се обидел да го разубеди Исократ да не пишува писмо до Филип (чии зборови овде Исократ ги пренесува), исто така јасно ги третирал Македонците како посебен народ. Имено тој го критикува Исократ, како Грк, да не му пишува писмо на Филип бидејќи ем не ги знаел плановите на Филип, ем ако Филип сакал совет од Грци, тогаш ќе побарал од оние угледни Грци кои живееле (како малцинство) во неговата земја (Македонија). Во продолжение, следува директното обраќање кон Филип од страна на Исократ во кое, меѓу другото, се вели:„Јас мислам дека твојот татко, основачот на твоето кралство и потомок на твојата раса... ќе ти ги дадеше истите совети како и јас.“ (Исто, 105). И понатаму:„Твојот татко имаше пријателски односи со сите овие држави (се мисли на грчките градови-држави), кон кои те советувам да го свртиш своето внимание. Тој беше основач на твојата империја и неговите амбиции беа поголеми од амбициите на неговите земјаци... Тој ја напушти Грција сосема сам и се посвети себеси за воспоставување кралство во Македонија, бидејќи тој знаеше дека Грците не се навикнати на монархија... Како резултат на ова... неговото владеење беше прилично различно од останатите. Самиот тој среде Грците изјавуваше дека владее над народ кој не им е во роднинска врска Овде Исократ, иако ја застапува теоријата според која „таткото на Филип“ (симболично се мисли на првиот познат предок на неговата династија Темен) потекнувал од „грчкиот“ Арг на Пелопонез, сепак тој (како Грк) недвосмислено ги спомнува Македонците како посебна (нероднинска) „раса“ (народ) во однос на Грците. Во натамошното обраќање до Филип, Исократ вели:„Велам дека ти мора да бидеш доброчинител на Грците, крал на Македонија и владетел над што е можно повеќе барбари. Ако успееш во ова, сите ќе ти бидат благодарни - Грците заради користа што ќе ја добијат, Македонците затоа што ќе владееш со нив како крал, а не како тиранин, а остатокот од човештвото ако ги ослободиш од власта на барбарите и ако обезбедиш заштита на Грција“ (Исто, 154). Сметаме дека ниту за ова не е потребен дополнителен коментар.Од сето ова јасно е дека и Исократ, како еден од постарите античко-грчки историчари, јасно сметал дека Македонците се различен народ во однос на Грците МАРКО ВЕЛЕЈ ПАТЕРКУЛ Марко Велеј Патеркул (Marcus Velleius Paterculus) бил римски историчар. Се родил во угледно семејство од Кампанија околу 19 година пред Христа. Како млад служел војска во Македонија, Тракија и некои грчки области, а од 4 година по Христа служел во Германија и Панонија. Бил промовиран во претор, но потоа, бил обвинет за заговор и осуден на смрт. Бил погубен во 31 година по Христа. Неговото историско дело насловено како „Преглед на римската историја“ се состои од две книги, кои го опфаќаат периодот од по опсадата на Троја, па сè до 29 - 30 година по Христа. Во својата Прва книга (6-ти пасус) Марко Велеј Патеркул го цитира постариот римски историчар Емилиј Сура, кој ги спомнува Македонците како посебен народ што своевремено бил најмоќен во светот. Во истата книга (пасус 11) пишувајќи за настаните по крајот на последната Римско-македонска војна Марко Велеј Патеркул ги спомнува Македонците и Грците (Ахајците) како два посебни народа. Всушност тој го спомнува неуспешното востание на Македонците против римската власт. Овде читаме: „По поразот и заробувањето на Персеј, кој по четири години почина во Алба како заробеник, извесен псевдо-Филип, наречен така заради неговото лажно претставување дека се викал Филип и дека бил од кралското семејство (иако припаѓал на ниска класа), воено ја завзел Македонија, вообразувајќи дека е крал, но набргу бил казнет заради својата дрскост. Квинтиј Метел (Quintus Metellus) преторот кој заради своите смели воени дејства го доби прекарот Македоникус, постигна славна победа над него и над Македонците. Тој исто така во голема битка ги порази и Ахајците, кои кренаа востание против Рим.“ И овие артикулации се толку јасни што дополнителен коментар не е потребен. Седумнаесеттата епизода можете да ја погледнете на ликот: https://www.youtube.com/watch?v=50Mu-rj3HNM&feature=youtu.be Останатите епизоди можете да ги погледнете на каналот на Јутуб: https://www.youtube.com/channel/UCJnd4_NuUyQQZfbMqom64kQ Повеќе детали околу финансирањето на овој проект можете да најдете на: https://www.gofundme.com/aleksandardonski Документарен филм со дел од дејноста на авторот Александар Донски можете да погледнете на: |