БЛАГОДАРЕНИЕ НА ИСТОРИЧАРОТ ДИОДОР СЕКУЛ ДЕНЕС НИЕ СО СИГУРНОСТ ЗНАЕМЕ ДЕКА МАКЕДОНСКИОТ АНТИИЧКИ ЈАЗИК НЕ БИЛ РАЗЛИЧЕН ОД ДЕНЕШНИОТ МАКЕДОНСКИ ЈАЗИК И МОЖЕМЕ ДА ДОЗНАЕМЕ КАКО СЕ ВИКАЛЕ МАКЕДОНСКИТЕ КОЊАНИЦИ - ТОА Е САМО ЕДЕН ПРИМЕР ОД МНОГУТЕ,... од записот: Битката на ХЕРОНЕЈА:
''И сега Александар, во срцето решен да покаже колку е вреден, жеден за победа верно проследен од своите другари [hetairoi] ЧЕТА ХЕРОИ, прв успеа да ја пробие цврстата одбрамбена линиjа, убивајќи многу од нив, навлегувајќи длабоко во непријателските линии пред него. Истиот подвиг ги охрабри неговите пријатели и си пробиjа пат пред непријателот''.
ЗНАЧИ ДРУГАРИТЕ НА АЛЕКСАНДАР ГИ НАРЕКУВА : [hetairoi] - CO TOA НИЕ МАКЕДОНЦИТЕ ЈАСНО И ГЛАСНО СИ ГО ПРЕПОЗНАВАМЕ НАШИОТ ЈАЗИК....
[1] Античко-македонскиот јазик Античките историчари и хроничари во своите пишани дела известуваат дека античките Македонци говореле посебен јазик, различен од тебаните, атињаните , спартаните и останатите соседни народи. HO Акаранците, Македонците и Етолците говореле еден ист јазик и БИЛЕ Пелазги - БЕЛИТЕ - БЕЛЦИ . Pимскиот историчар Тит Ливиј пишува дека сите тие говореле еден ист јазик, различен од атињаните и останатите соседни народи. [2] Aetolos, Acarnanas, Macedonas eiusdem linguae hominess. (Tit Livi, book XXX, p. 29). [3] Еден од најголемите антички биографи на Александар Трети Македонски, Плутарх, пишува дека Александар Македонски ги повикувал своите телохранители на македонски јазик (Плутарх, Алекс. стр. 51). Mакедонските војници Александар Македонски го поздравувале на македонски јазик (Евмен, стр. 14). [4] Забележан е дијалог меѓу македонскиот војсководец Филота и Александар Македонски: Владетелот најпрво го погледна Филота и рече: Македонците решија да те судат. Те прашувам, сакаш ли да зборуваш со нив на мајчиниот јазик (македонскиот)? Филота одговори: Освен Македонците, тука има многу други сведоци, кои ми се чини полесно ќе ги разберат моите зборови, ако се послужам со истиот јазик, на кој ти штотуку проговори, кое ти го направи, мислам, само затоа, за да можат, говорот, повеќе луѓе да ти го разберат. Потоа, Владетелот рече:Гледате ли, Филота си го мрази татковиот јазик, зашто тој самиот се откажува да се изразува на него. Но тој може да говори како сака, вие, да знаете дека тој се оддалечил како од нашите обичаи, така и од нашиот јазик (Курциус Руфус, VI, c.36). [5] Македонската и атинската раса , cамите античкo - атински историчари ги представуваат како две различни раси (Ариан - атински Историчар, Книга 2, Битката на Исус, стр. 119 Diodorus Siculus 18.37.3-4.). Истaта поделба на македонска и атинска (сега веќе грчка МА САМО ДУХОВНО) раса ја среќаваме и кај римските историчари (Livy's book XXXI.44) . [6] Потеклото на античките Македонци aнтичките историчари, кои живееле во времето кога суштествувале античките Македонци трврдат дека античкиот македонски народ потекнува од Пелазгите, најстариот домороден народ во Македонија и јужниот Македонски Полуостров ( Балкан). Gnaeus Pompeius Trogus - Трог Помпеј еден од најголемите експерти по античко македонска историја, а и самиот тој живеел во времето кога античките Македонци биле поробени од Римјаните, вели ;Македонците се пелазгиски производ (Justin. VII, 1, 3). [7] Најголемиот античко - атински географ Страбос- Στράβων (63/64 г.п.н.е. -- 24 н.е), пишува дека Тесалија земја помеѓу античка Македонија и Беотиа е населена со Пелазги... и тоа во првиот век од нашата ера (Страбо, стр. 221, 4 ред). Значи, античките Македонци се граничеле на југ не со атинци , туку со Пелазги - свои сонародници . [8] Херодот, античко - јонски историчар пак пишува дека порано и цела Атика била населена со Пелазги - БЕЛИТЕ-БЕЛЦИ, но со доаѓањето на Јонците во Атика (Пелопонез), Пелазгите били асимилирани во тој дел на Пелопонез, но се` уште постоеле живи Пелазги (Херодот I, 57-58), кои гледаме ги населувале Тесалија и Македонија.
[9] На Пелопонезот сепак останале Пелазги до доаѓањето на Римјаните и пропаста на Македонија, а тоа биле Акаранците и Етолците. И во првиот век од нашата ера, античко-римскиот историчар Тит Ливиј запишува дека Етолците, Акаранците и Македонците си го зачувале пелазгиот јазик и говорат еден ист јазик: Aetolos, Acarnanas, Macedonas eiusdem linguae hominess (Titus Livius, книга XXX, стр. 29)
[10] Диодорус го пишува следното: ''Кадмус (кој бил феникиец и основач на Теба), го донел феникиското писмо во ЈОНИЈА - земја во Мала Азија (СОНАРОДНИЦИ НА АТИЊАНИТЕ), кои јонци го применуваат тоа писмо и додаваат 5 нови додатни знаци. (110 III p.305). Кадмусовата палата во Теба е откриена и потекнува од времето околу 1400. г. п.н.е. или нешто по касно. АНТИЧКАТА ЈОНСКА ПИСMЕНОСТ НЕ Е ПОСТАРА ОД 800 г. п.н.е. http://phoenicia.org/cadmus.html
Додека Феникијците го преземаат писмото на народот од Илион (Tроја), а народот од Илион (Bенетите) е од македонско потекло. Значи писмото е македонско.
[11] Еден натпис споменат од Дидим ни открива дека на крајот на 345-та г. п.н.е. жителите на Месена и на Мегалополис побарале да бидат примани во Амфиктионијата - градови држави кои биле панхеленска организација. Амфиктионијата, организирана од 7 градови држави: Ермиони, Епидаур, Егина, Прасиес, Атина, Нафпли е Орxоменос, еден таков развој би ја намалил нивната важност, (во 1830 од тие територии било формирано првото грчко кралство ) тие се судриле со одбивање, бидејќи не биле сметани за xеленски градови држави. Значи само тие 7 градови самите себеси се сметале како ''xелени'' другите не биле и е погрешно да се нарекуваат или сметаат како такви. |